BAP 7

OĞLUM, sözlerimi tut,
Ve emirlerimi yanında sakla.
2. Emirlerimi tut ve yaşa;
Ve öğrettiğimi gözünün bebeği gibi koru.
3. Onları parmaklarına bağla;
Onları yüreğinin levhası üzerine yaz.
4. Kendini yabancı kadından,
Sözlerile yaltaklanan ecnebi kadından kurtarmak için,
5. Hikmete: Sen kızkardeşimsin, de;
Ve anlayışı akraba diye çağır.
6. Çünkü evimin penceresinde,
Kafesimden baktım;
7. Anlayışı eksik bir genci
Bön adamlar arasında gördüm,
Gençler arasında farkettim;
8. Alaca karanlıkta, günün akşamında,
Gece ortasında, karanlıkta,
9. O kadının köşesine yakın sokaktan geçiyordu,
Ve onun evinin yolunda yürüyordu.
10. Ve işte, onu bir kadın karşıladı,
Fahişe kılıklı, yüreği kurnazdı.
11. (Yaygaracıdır, ve gem almaz;
Ayakları evde durmaz;
12. Kâh sokaktadır, kâh meydanlardadır,
Ve her köşede pusuda bekler.)
13. Ve onu tuttu, ve onu öptü,
Ve yüzünü pekiştirip ona dedi:
14. Selâmet kurbanlarına borçlu idim;
Adaklarımı bugün ödedim.
15. Bundan dolayı hemen senin yüzünü göreyim diye
Seni karşılamağa çıktım, ve seni buldum.
16. Yatağıma halılar,
Mısır ipliğinden alaca örtüler serdim;
17. Yatağıma mür,
Öd ağacı ve tarçın serptim.
18. Gel, sabaha kadar aşkla mestolalım;
Sevgiden zevk alalım.
19. Çünkü kocam evde değil;
Uzak yola gitti;
20. Yanına bir torba gümüş aldı;
Ayın on dördünde evine dönecek.
21. Söyliye söyliye onu meylettirdi;
Dudaklarının yaltaklanması ile onu çekti.
22. Boğazlanmağa giden öküz gibi,
Sefahet cezasına giden bukağıya vurulmuş adam gibi;
Kendi canı için olduğunu bilmiyerek,
23. Kuş tuzağa atılır gibi,
Ciğerine ok geçinciye kadar,
Hemen o kadının ardından gider.
24. Ve şimdi, ey oğullar, beni dinleyin,
Ve ağzımın sözlerine dikkat edin.
25. Yüreğin onun yollarına sapmasın;
Onun yollarında dolaşma.
26. Çünkü onun yere serdiği yaralılar çoktur;
Ve öldürdüklerinin topu büyük bir ordudur.
27. Onun evi, ölüler diyarının yollarıdır;
Ölümün hücrelerine iner.