BAP 4

EY oğullar, baba talimini dinleyin,
Ve bilgiyi anlamak için dikkat edin.
2. Çünkü size iyi ders veriyorum;
Benim öğrettiğimi bırakmayın.
3. Çünkü ben babamın oğlu idim,
Anamın gözünde nazik ve bir taneciktim.
4. Ve bana öğretti, ve bana dedi:
Yüreğin sözlerimi sıkı tutsun;
Emirlerimi tut ve yaşa;
5. Hikmet kazan, anlayış kazan;
Unutma, ve ağzımın sözlerinden sapma;
6. Onu bırakma, o da seni koruyacaktır;
Onu sev, o da seni kayıracaktır.
7. Hikmetin başlangıcı şudur:
Hikmet kazan;
Bütün kazandıklarınla beraber anlayış kazan.
8. Onu yüksek tut, o da seni yükseltecektir;
Ona sarıldıkça seni izzete erdirecektir.
9. Senin başına sevimli bir çelenk koyacaktır;
Sana güzellik tacını verecektir.
10. Dinle oğlum, ve sözlerimi al;
Ve ömrünün yılları çok olacaktır.
11. Hikmet yolunda seni talim ettim;
Doğruluk yollarında seni yürüttüm.
12. Yürüdüğün zaman adımların sıkışmıyacak;
Ve koşarsan sürçmiyeceksin.
13. Terbiyeyi sıkı tut; onu bırakma;
Onu koru; çünkü o senin hayatındır.
14. Kötülerin yoluna girme,
Ve şerir adamların yolunda yürüme.
15. Sen ondan sakın, yanından geçme;
Onun yanından sap da geç.
16. Çünkü onlar kötülük etmezlerse uyumazlar;
Ve kimseyi sürçtürmezlerse, uykuları kaçar.
17. Çünkü onlar kötülük ekmeğini yerler,
Ve zorbalık şarabını içerler.
18. Salihlerin yolu ise, doğan ışık gibidir,
Tam gün oluncıya kadar git gide parlar.
19. Kötülerin yolu koyu karanlık gibidir;
Neden sürçtüklerini bilmezler.
20. Oğlum, sözlerime dikkat et;
Dediklerime kulağını iğ.
21. Onlar gözlerinin önünden ayrılmasınlar;
Onları yüreğinin içinde sakla.
22. Çünkü onları bulanlar için hayat,
Ve bütün bedenleri için şifadırlar.
23. Tuttuğun her şeyden ziyade kendi yüreğini koru;
Çünkü hayatın kaynakları ondandır.
24. Söz iğriliğini kendinden ayır,
Ve dudak sapıklığını kendinden uzaklaştır.
25. Gözlerin doğru ileri baksın,
Ve göz kapakların önüne doğrulsun.
26. Ayağının yolunu iyi tart,
Ve bütün yolların pekiştirilsin.
27. Ne sağa sap, ne sola;
Ayağını şerden çek.